Forside  ->  Klasser   ->   Tidligere årgange   ->   Årgang 1989   ->   Rejsen

Kaos

Kaos, der var generalstrejke i Danmark, alle vores rejseplaner blev lavet om i sidste øjeblik, vi ville afsted.

Vi tog til Billund kl 6.30, så tog vi et fly til Manchester, det tog 1 1/2 time. I Manchester skulle vi vente en time på det næste fly til London. Der var et eller andet galt med flyet, for da vi landede, kom der brandbiler hen til det, og landingen var ret ubehagelig. Vi åndede lettede op, vi var kommet helskindet til London, hvor vi ventede ca. 3-4 timer, før vi tog et fly til San Francisco. Efter ca.10 timer i luften og Canada og Nord- Amerikas bjergkæder set ovenfra, ankom vi til lufthavnen i San Francisco, der var klokken 16.00, San Francisco tid. Så blev vi hentet af kaospiloterne, som fulgte os til Fort Mason. En lang og spændende dag.

Fort Mason

Fort Mason er et vandrehjem. Der boede vi flere gange under rejsen. Det blev vores hjem. Drengene og pigerne boede på forskellige værelser i hver sin ende af vandrehjemmet. Der var en slikautomat og en sodavandsautomat, der brugte vi alle sammen alt for mange penge. Der var også en lille café, hvor vi spiste morgenmad. Vandrehjemmet lå ud til San Francisco-bugten. Man kunne se Alcatraz og Golden Gate Bridge fra vandrehjemmet. Det lå ikke så langt fra midtbyen, Fishermans Wharf og Pier 39. Om morgenen så vi kolibrier i haven, og om aftenen kom vaskebjørnene frem.