Annika Mia Rasmussen

Jeg er uddannet lærer fra Hjørring Seminarium 1998. Har arbejdet som lærer og i SFO på store skoler i Skanderborg og Aarhus, før jeg havnede her på Aarhus Friskole.

Min erfaring er hovedsageligt arbejde i indskoling og har også været medvirkende til, at jeg på et tidspunkt begyndte at arbejde i fritidsdel og synes det gav ret meget mening, at kunne følge børnene i den hele dag i  skole og fritids rammer.

,Faktisk opsøgte jeg selv Aarhus Friskole efter jeg en augustdag var cyklet forbi skolen og så en glad forvirring af børn i alle aldre, der var i gang med at gøre klar til den årlige Høstival. Der blev spillet musik i rytmiske toner af større børn, mens de små legede rundt omkring, og på en bænk sad et par voksne med hver deres guitar og nogle børn omkring dem i dans. Det var bare et helt andet syn af en skolegård jeg nogensinde havde set. Jeg tænkte bare sikke et fantastisk lille sted. Næste dag tog jeg derud igen og spurgte om de kunne bruge en som mig, og jeg var heldig for det viste sig at det kunne de da godt. Siden har jeg hængt ved og har støttetimer og arbejder i Lille Gul SFO, derudover er jeg fast vikar og har haft, og har stadig den store glæde at kunne møde og følge så mange skønne børn og deres forældre og gode kolleger hver dag.

Den kultur og det fællesskab man møder på skolen er ret unikt, og jeg synes det gør det til en dejlig arbejdsplads at komme til hver dag.

Der er så meget plads til at være den du er og udfolde sig, og det skaber rigtig meget glæde.

Lidt fra det private kan jeg fortælle at:

Jeg bor lige på den anden side af søen i Brabrand.

Jeg er 48 år.

Jeg elsker at male, tegne, strikke og hækle og har altid mange kreative projekter i gang.