Jeg hedder Marie og jeg har været skoleleder på Århus Friskole siden 2013.

Århus Friskole har været i mit liv det meste af mit liv. Først var jeg elev fra 1970-80, så som forældre og bestyrelsesmedlem/formand fra 1999-2011 og senere som tilsynsførende 2012. Det kan være en stor fordel i hverdagen selv at have erfaringer fra alle perspektiver.

Lige siden jeg som barn på Århus Friskole blev mødt af voksne, som så mig og lyttede til mig, så har børns perspektiv været en mærkesag for mig.

På skolen er jeg også dansklærer i udskolingen. Det er dejligt dagligt at være i tættere kontakt og relation med nogle af børnene.

Jeg er superglad for at være på Århus Friskole. En skole, som har glæde og fællesskab i front og hvor målet er, at børnene bliver kreative og kritiske med- og modspillere i et forhåbentligt balanceret og bæredygtigt samfund.

Min baggrund er, at jeg er uddannet cand.mag. i dansk og psykologi. Jeg har tidligere arbejdet som seminarielektor i 15 år i VIA UC, som underviser, vejleder, eksaminator, projektleder, facilitator, koordinator, forsker og forfatter. Jeg er pt. i gang med flerårig efteruddannelse i bæredygtig ledelse.

Jeg er meget optaget af det pædagogiske og politiske felt, så derfor er jeg også i bestyrelsen for Lilleskolernes Sammenslutning, censor på pædagog- og læreruddannelsen og certificeret tilsynsførende på frie grundskoler.

Privat er jeg gift og bor i en andelsforening i Stavtrup. Vi har to voksne børn og foreløbig et barnebarn. Jeg er også svensker, og er tit i Sverige. Jeg holder meget af at danse og at være i naturen, og jeg elsker blomster og farven rød.