Jeg har  været ansat til at gøre rent på Århus Friskole, siden skolen flyttede til Stavtrup i
1968.  Det blev til meget mere end rengøring. Jeg har været ansat på skolen lige siden.

Det er nu 53 år siden. Efter at have arbejdet på skolen i  41 år blev jeg pensionist, men er ikke holdt op med at arbejde på skolen.

Århus Friskole er mit fristed, og jeg glæder mig til at komme her hver dag.
Jeg hjælper til i køkkenet, og hjælper børnene med opvasken.  Jeg hjælper også børnene, når de har slået sig, da de ofte kommer op i køkkenet til mig og skal trøstes. De kommer også til mig, hvis de har en løs tand, der skal rykkes ud, eller hvis har tabt en tand, de skal have pakket ind. Jeg hjælper børnene med stort og småt, og jeg er glad for at kunne hjælpe dem, og at de kommer til mig.
Jeg elsker at have kontakt med alle børn – både store og små.

Ud over at hjælpe til i køkkenet, holder jeg orden i vasketøjet og vaskerummet, der hedder Birthas Rum. Jeg pakker også rengøringsmidler, toiletpapir og klude mm, når klasserne skal på lejrskole. Sidste skoledag er det tradition, at 9. klasse får roser af mig. I mange år har jeg haft 9. klasses piger hjemme og spise middag hos mig.

Da jeg har arbejdet på skolen i mange år, har jeg haft kontakt med rigtig mange børn og forældre, og jeg er for mange en slags skolebedstemor.