Asger Muurholm , lærer og souschef
Jeg startede på skolen i 1990 efter 2 år på en folkeskole. Det var et bevidst tilvalg, at jeg søgte ud på ÅF, da jeg var og er meget fascineret af musik og danse-kulturen på ÅF. Dengang hed musicalen “Mulatta” – den første i en perlerække af musicals, hvor jeg har fået lov at være med til mange af dem.
Udover musik og bevægelse interesserer jeg mig meget for dansk, engelsk og historie – og selvfølgelig at være klasselærer. Kulminationen er når vi kommer glade hjem efter 8.klassesturen – som en meget sammentømret og stærk enhed. Det har jeg prøvet efter ture til både Brasilien, Cuba, Ghana, Sydafrika, Sydeuropa og Virgin Islands.
I fagene interesserer det mig meget at børnene dannes – får holdninger, lærer at udtrykke selvstændige meninger til verden omkring os. Det kan fagene bruges til. Jeg har høje forventninger til, at eleverne hver især udfordres, så de når langt i fagene – selvfølgelig ud fra et godt kendskab og en god relation med hver enkelt.
På et tidspunkt tog jeg orlov fra skolen et år og uddannede mig til fagjournalist på journalisthøjskolen – det har givet mig en stor sikkerhed, når jeg formidler mediekundskab i dansktimerne. Og derudover som en fast fredagsbrev-redaktør i nu mange år:-)
Jeg har et meget stort hjerte for Århus Friskole og er taknemmelig for at være en del af “stammen”.

Jeg bor centralt i midtbyen og nyder skov og strand til løb og badning – også vinter. Jeg spiller selv, har to voksne børn i København, der begge har gået på ÅF.