SFO mad

I SFO’en har vi kl. 14.00 samling om ”et lille måltid” eftermiddagen

I lillegul, 0.- og 1. klasse, er der samling kl. 14.30, hvor vi alle samles og får noget at spise og drikke. Vi tilbyder rugbrød, knækbrød, pålæg såsom leverpostej, ost, spegepølse, smør og frugt. De voksne læser enten højt, fortæller historier, laver quizzer alle andet sjov som vi alle samles om. Det er en rigtig hyggelig stund, hvor vi får fyldt lidt mere energi i kroppen til den videre dag om den er i SFO-regi eller derhjemme.

I blå gruppe, 2.- 3.- og 4. klasse, er samlingen løs. Det betyder at der bliver stillet mad frem kl. 14.30(udbuddet er det samme som i lillegul) i fællesrummet og en medarbejder sidder ved bordet og hygger med de børn, der løbende kommer. Alle medarbejdere minder børnene om at få noget mad, så alle får stillet deres sult i løbet af dagen.

Vi har fokus på børnenes energiniveau i løbet af dagen og tilbyder rugbrødsmadder til dem, der har brug for at få lidt mad også selvom, at der først er en time til samling.

Hvis jeres børn har allergier eller der er mad de ikke kan tåle, så kontakt os og vi finder en fælles løsning.