Projektopgaver

I rød gruppe ( 5. 6. og 7. klasse) er der hvert år projektopgave, en uges tid med fordybelse over alle ugens timer i eget selvvalgt emne.

Forinden har der været proces i klassen med hjælp til indkredsning af det gode emne for hver især.

Over årene veksler fordelingen af boglige, kunstneriske eller håndværksmæssige arbejdsformer.

Kilder og viden om emnet kan findes på mange måder f.eks gennem interviews, bøger, film mm.

Gruppens lærere står til rådighed med vejledning undervejs.

I forberedelsesfasen er ikke mindst det at finde kilder eller kildemateriale med den rette sværhedsgrad vigtigt.

Fremlæggelse foregår i  cafe form, hvor fortælling og dialog foregår rundt om et lille bord for en lille gruppe.

Typisk bliver fortælling og forklaringer nu understøttet af plancher, tegninger, modeller praktiske produkter og powerpoint præsentationer.

Der bliver både fremlagt for de andre klasser og en sen eftermiddag for forældre mm.

Projektopgave2014
Projektopgave i rød gruppe - fremlæggelse
Projektopg rød - blå børn gæster
Projektopgave i rød gruppe - Blå gruppe er på besøg